Logo Academy Zuid

Persbericht: Academy Zuid helpt bedrijven bij online communicatie

Onder het motto ‘Everything you always wanted to know about the internet but were afraid to ask’ is vandaag Academy Zuid van start gegaan.

Doel van Academy Zuid is om bedrijven, overheden en andere organisaties doorlopend te helpen bij het ontwikkelen van hun ‘online communicatie’. Initiatiefnemers zijn zes internetbedrijven: Sisow, PauwR, Flashpoint, YourSocial, OBI4wan en Netvlies. Voor 595,- per jaar kunnen leden die via de site www.academyzuid.nl een ‘seat’ kopen deelnemen aan seminars en verschillende workshops. Zo profiteren ze het hele jaar van de kennis en adviezen van meer dan 250 internetprofessionals.

Workshops en seminars

Academy Zuid is opgezet door Tim van Heukelom van Commilfo en Martijn Rijk, zelfstandig social sales adviseur. Ze merkten dat organisaties het belang van online communicatie weliswaar onderkennen maar dat ze vrijwel allemaal aarzelen met online activiteiten. Sites onderhouden, online adverteren, experimenteren met social media, leadgeneratie, online producten en diensten verkopen; het is lastige materie. Tim van Heukelom: ‘Er bleek behoefte te bestaan aan een plek waar continu gewerkt en geëxperimenteerd kan worden met online media. Waar persoonlijke hulp geboden wordt en waar men terecht kan voor objectief advies. Die plek is er nu: Academy Zuid.‘

Voor beleidsmakers, marketeers en technici

Academy Zuid richt zich op beleidsmakers, marketing- en communicatie deskundigen en technische medewerkers. Om die reden zijn er drie online aandachtsgebieden gedefinieerd:

• Beleid en Strategie
  • Marketing en Communicatie
  • Onderhoud en Techniek.

Het doel: Inspireren en initiëren

Doel is om te inspireren, te interesseren en te initiëren. Iedereen mag zich bij Academy Zuid aansluiten; kleine en grote bedrijven, overheden, scholen. Academy Zuid is een stichting en hoeft nadrukkelijk geen winst te maken.

Eerste seminar: 23 mei

Academy Zuid zal verschillende seminars organiseren. Het eerste seminar wordt gehouden op donderdag 23 mei in het Evoluon in Eindhoven en is uitsluitend toegankelijk voor seathouders bij Academy Zuid. Martijn Rijk: ‘We zijn er enorm trots op dat de zes bedrijven Sisow, PauwR, Flashpoint, YourSocial, OBI4wan en Netvlies en mediapartner Wegener Media hebben toegezegd hieraan mee te werken. Onder de sprekers zijn Peter Kentie (directeur van Eindhoven365),  Egbert Jan van Bel (van de bestseller “Kloteklanten”) en futurist en trendwatcher Tony Bosma; allen goeroe’s op het gebied van online marketing en social media.

Iedere maand twee workshops

Het unieke van Academy Zuid is dat leden vanaf juni 2013 afwisselend op dinsdag en donderdag op locaties in Eindhoven en de regio Tilburg en Breda twee keer per  maand aan de slag kunnen met hun eigen online communicatie. Leden kunnen er terecht met al hun vragen en wensen. Leren omgaan met Google Adwords? Een Facebook campagne starten? Uw site beter vindbaar maken? Heldere internetteksten schrijven? Meer weten over leadgeneratie? Online betalingen inrichten? Een LinkedIn profiel aanmaken en gebruiken? Alles kan!

De teller stopt voorlopig bij 500!

Dit initiatief is warm onthaald door het bedrijfsleven, de provinciale en gemeentelijke overheden en de verschillende scholen en opleidingscentra. Op voorhand zijn er al vele ‘seats’ verkocht en toegezegd. Om aan de hoge verwachtingen te kunnen voldoen is besloten in eerste instantie er niet meer dan 500 te verkopen. Wie interesse heeft  kan dus beter niet te lang wachten.

E  i  n  d  e     p  e  r  s  b  e  r  i  c  h  t

Noot voor de redactie:

Meer informatie vindt u op www.academyzuid.nl

Contactpersoon is Martijn Rijk. Mobiel: 06 29 437 111.

Twitter: http://twitter.com/academyzuid

2 Comments on “Persbericht: Academy Zuid helpt bedrijven bij online communicatie

• @Now_hereBreda
    13/04/2013 at 06:26