Close
Logo The Social Conference

The Social Conference 2013 #tsc13

Gisteren heb ik The Social Conference bezocht. Het event was te volgen via de hashtag #tsc13 en, ondanks de vele berichten over Valentijnsdag, zelfs trending volgens Twirus. De dag is al bloggend verslagen door Laurens Tienkamp, zijn blog is te lezen op RecruitmentMatters.

Na het event twitterde Nina Kornaat en Laurens Tienkamp of #tsc13 trending is geweest boven #Valentijnsdag.

Ik heb in OBI4wan de zoekopdrachten #valentijnsdag en #tsc13 tegen elkaar afgezet. Het gaat hier om de berichten op twitter. #TSC13 is trending geweest, echter het volume van het aantal berichten haalt het niet bij de meer dan 15.000 berichten over Valentijnsdag op Twitter. #TSC13 is gisteren niet boven #valentijnsdag geëindigd.

Trending topics worden niet alleen bepaald op volume van berichten maar op meerdere factoren, waaronder:
* snelheid waarmee een onderwerp opkomt;
* hoe vaak is er al over dit onderwerp gesproken;
* locaties waar over een onderwerp gesproken is.

Kortom een onderwerp dat minder vaak besproken is kan nog steeds trending worden als het een veelzeggend onderwerp is en op een specifiek moment relevanter is op Twitter.

Het rapport [PDF] staat in mijn Dropbox.

One Comment on “The Social Conference 2013 #tsc13

  • @Pinaatje
    15/02/2013 at 08:51

    RT @martijnrijk: Rapport #valentijnsdag vs #tsc13 – @pinaatje @ltienkamp @aslatman http://t.co/4ycwVZDl

    Beantwoorden
  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.